marketing online
Fără categorie

Top 3 tehnici de marketing online in 2020

Scopul pe care si-l propune orice activitate de marketing online este acela de „a ajunge” la publicul tinta. Altfel spus, ne referim la transmiterea unui mesaj promotional catre persoane care reprezinta potentiali clienti pentru un brand, in ideea de a-i convinge pe acestia sa devina clienti efectivi si sa achizitioneze bunurile sau serviciile respective cel putin o data. Iar pentru a te face auzit in acest sens, exista diferite canale de comunicare.

Dintre acestea, excluzand clasicul mediu televizat sau radiofonic, Internetul s-a dovedit in ultimii ani a fi un mijloc de comunicare extrem de popular si eficient. Unele branduri, in special cele mici si mijlocii, au ales chiar sa se promoveze exclusiv in mediul digital. Astfel, notiunea de marketing online a capatat noi proportii si valente.

In prezent, ca urmare a competitiei acerbe, pana si Internetul, ca mijloc de comunicare, poate avea mai multe fatete si poate oferi diverse tehnici de marketing online, unele dintre ele mai actuale ca altele. Important este sa stii pe care sa le alegi, astfel incat sa ai parte de o campanie cat mai rasunatoare! Doar alegerea cuvintelor „care vand” nu mai este suficienta pentru a obtine rezultatele dorite – trebuie sa fii atent si la ce strategie adopti!

Pentru ca Internetul este un mediu foarte dinamic, iar trendurile specifice sunt in continua transformare si evolutie, putem spune ca in e-marketing, drept guideline universal valabil, este indicat sa pornesti de la urmatoarea premisa: Fii cat mai original, relevant si actual! In cele ce urmeaza, conform specialistilor iAgency.ro, iti vom prezenta care sunt cele mai recomandate tehnici de marketing online in 2020.

 

marketing online

 

1. Search Engine Optimization (SEO)

Care este „fundatia” oricarui business prezent in mediul digital? Website-ul sau, fireste, indiferent ca vorbim de un magazin online sau o simpla pagina de prezentare a serviciilor pe care brandul respectiv le ofera. In consecinta, optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare continua sa fie o tehnica de marketing online esentiala, eficienta pe termen lung.
Optimizarea tehnica, optimizarea on-page prin cuvinte cheie si expresii de cautare, optimizarea off-page si crearea de backlink-uri – toate aceste activitati specifice SEO te vor ajuta in timp sa obtii mai multa vizibilitate, mai mult trafic organic si, deci, sa ai parte de mai multe incasari prin cresterea ratei de conversie.

ATENTIE! In 2020, orice site ar trebui optimizat inclusiv pentru versiunea mobile, nu doar cea desktop, ca urmare a cautarilor efectuate in numar tot mai mare pe dispozitive mobile.

2. Social media si PPC (Pay Per Click)

Fara indoiala, prin intermediul retelelor de socializare te poti adresa unei intregi diversitati de categorii de consumatori, cu eforturi minime. In primul rand, detinerea unui cont de social media este gratuita. Comunicarea cu publicul tinta printr-o pagina de Facebook, Twitter, Instagram sau, mai nou, TikTok se numara printre tehnicile propuse de orice agentie de marketing online ancorata in 2020.

Pe de alta parte, ad-urile platite, integrate chiar in cadrul retelelor de socializare sau afisate de Google in urma unei cautari, raman o tehnica preferata de catre clienti si agentii.

3. Marketing afiliat

Colaborarea cu vloggeri sau influenceri in vederea promovarii de produse si branduri este, de departe, cea mai noua si „pe val” tendinta in domeniu.